Miksei paino putoa? 

Monen monta kertaa elämäni aikana olen pudottanut painoa, joten uskokaa minua: osaan homman. (Ongelma ei niinkään ole ollut pudotusvaiheessa, vaan painon pysymisessä niissä oikeissa lukemissa.) Mikä nyt on? Jo kaksi viikkoa olen tehnyt parhaani, mutta tulos on surkea: -1 kg. Turha lohduttaa, että painonpudotus on juuri siinä turvallisessa -500 gramman viikkotahdissa. Pitkäaikaisissa pudotusprojekteissani olen ollutkin tyytyväinen puoli kiloa viikossa -tahtiin. Mutta kyllä tämänkokoiselta ihmiseltä tyypillisesti lähtee muutaman ensimmäisen viikon aikana jo yksinomaan nesteitä ja turvotusta useamman kilon edestä! Nytkö minun kroppani on päättänyt tulla vanhaksi ja pitää kiinni kiloistaan sen sijaan, että päästäisi laihduttajan aineenvaihdunnan jylläämään?

Tai sitten olen kasvattanut hillittömästi lihasta nostettuani liikunta-aktiivisuuttani monella sadalla prosentilla näinä viikkoina... Mekko solahti helpommin päälle, kun lauantaina tarvitsin juhlailmettä. En vain osaa iloita siitä niin kauan, kun vaa'anlukemat pysyttelevät korkeina. Peijakkaan painoindeksi! Sitä olisi syytä saada hilatuksi alaspäin, vaikka väkisin. 

Poistun takavasemmalle pohtimaan, olenko syönyt liikkaa viinirypäleitä vai appelsiineja.