Ajatelkaa, että näin lopulta tapahtui: 

Tällä blogilla on onnellinen loppu. Minusta tuli äiti.

En edelleenkään ole synnyttänyt uutta elämää - kukaan ei ole saapunut maailmaan minun kehoni kautta. Polkumme ei myöskään muuttunut adoptiomatkaksi. Silti olen ihan jokaisella solullani äiti lapselle, joka ei muita äitejä tunne. Olen todistanut hänen ensimmäisiä sanojaan ja askeleitaan, ja juuri nyt hän nukkuu vieressäni selkä selkääni vasten odottaen unissaankin huomisaamuista joulukalenteriluukkua. Ennen tuutulaulua hän halusi taas kerran katsella vauvakuviaan kainalossani pötköttäen. Ensimmäisissä puhelimestani löytyvissä otoksissa hän on yhdeksän kuukauden ikäinen. Ne on otettu jo useita vuosia sitten, ja niitä on katsottu sen jälkeen usein.

Yhteiskunnan silmissä olemme perhehoitajia, eikä osoitteessamme ole kirjoilla alaikäisiä. Universumi kuitenkin tällä kertaa huomaavaisesti yhdisti oikeat vanhemmat tarvitsevan lapsen meihin, jotka oikeasti tarvitsimme lapsen. Tässä talossa asuva lapsi on kotonaan, hänellä ei ole toista kotia. Hän tietää, mistä on tullut ja me kerromme hänelle hänen juuristaan, mutta hänellä on myös syntymäsukunsa lupa ja rauha kasvaa ja kutsua meitä äidiksi ja isäksi. Hänen saavuttuaan kaikki kliseet olivatkin äkkiä totta: Juuri näin tämän pitikin mennä. Juuri häntä me odotimme kaikki ne vuodet. Meille ei annettu biologisia lapsia, koska sellaisia saatuamme emme olisi osanneet etsiä häntä, vaikka juuri hän on syntynyt maailmaan meidän lapseksemme. En haluaisi ketään toista. Elämä täytti suurimman toiveeni, eikä minun tarvitse olla katkera.
 

En tiedä tarkalleen, miten hän sai alkunsa, mutta sillä ei ole minulle enää samanlaista painoarvoa kuin kauan sitten tätä blogia nimetessäni. Hän on olemassa, minä olen olemassa, me olemme olemassa toisillemme. Rakastan häntä, lasta, joka minulle yli kymmenen vuoden odotuksen jälkeen lopulta annettiin. Niinpä nousen vielä tämän lämpimän peiton alta täyttämään seuraavankin luukun ja siirtämään joulutonttua. Tällä lapsella jos kellä on oikeus uskoa ihmeisiin!